USA Trip Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu USA Trip Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

USA Trip Death Valley

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

21 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

9 augustus.
Vanmorgen zoals elke dag om rond acht uur aan het ontbijt. Naast ons hotel zitten mensen op een gezellig balkon met uitzicht op de beek te ontbijten, op het balkon hangt een fles met nectar waar een soort kolibri’s uit komen drinken, het zijn hummingbirds. De vogeltjes zien er prachtig uit, rose, groen, oranje, blauw alle kleuren ze zijn heel klein en hebben lange snaveltjes, helaas lukt het niet ze op de foto te krijgen voordat je ze in beeld hebt zijn ze weer gevlogen.
We vertrekken met de auto naar Yosemite park, via tunnel view, waar we even zijn uitgestapt om naar de granieten rotspartijen te kijken. Zijn we in een uur tijd naar Glacier Point gereden, het hoogste punt met een schitterend uitzicht. Helaas onderweg geen beren gezien, wel prachtige natuur en een behoorlijk stijle weg omhoog. Vervolgens zelfde weg weer naar beneden waar plotseling auto’s stilstonden omdat er een hert naast de auto stond en even zijn kop naar binnen stak. Mooi beest. De tocht door het park was tussen de tweeenhalf en drie uur rijden, de natuur is geweldig, veel dennenbomen, maar ook droogte en rode bergen, dan weer grijze bergen, af en toe een meer. Hierna een stuk highway waar we ongeveer maar drie dorpjes tegenkwamen, het is zo enorm uitgestrekt dat het bijna niet te bevatten is wat je ogen allemaal zien. Voor het eerst bij de Mac wat gegeten. Onderweg zien we verdorde natuur met plotseling stukken groen land, een heel apart gezicht, waarschijnlijk horen de groene stukken bij een ranche en is dat het enige wat gesproeid wordt. We zien ook een afgezet stuk waar koeien lopen en waar de koeienhuiden over het hek liggen te drogen, helaas te laat voor een foto. Na een tijd gereden te hebben moesten we afslaan richting Death Valley. Het wordt snel droger en droger, er is nagenoeg niemand op de weg, we zijn uitgestapt en hebben foto’s gemaakt op de weg, er rijdt niemand, het is WARM. Ook langs deze rit zeer verschillende natuur, een paar keer uitgestapt, 1 keer om te tanken, diesel was even niet beschikbaar stond er op het bord, wij rijden gelukkig niet op diesel maar dan heb je wel een probleem want je rijdt er van God en alles verlaten. Op een gegeven moment staat er zelfs een bord dat je je airco uit moet doen ivm oververhitting van de auto. De weg is prachtig je ziet van veraf (we rijden 2400 meter boven zeenivo) waar je heen gaat rijden, er zitten veel Dips in de weg wat wel een gaaf gezicht is, JP reed voor ons en ineens is hij over de heuvel uit zicht, echt apart. We stoppen ook nog bij de zandduinen, er zitten hier giftige ratelslangen maar die hebben we gelukkig niet gezien. Wat we bij de benzinepomp zagen was een opgezette Jackhole, dit is een konijn met hoorns, blijkbaar gevaarlijk want de baas van de benzinepomp was aangevallen door zo’n beest en had littekens op zijn been. Deze beestjes komen echter in de hogere Sierra’s voor. Daarna weer door, inmiddels is het 19.00 uur en is het nog steeds 41 graden, heel warm maar er staat ook behoorlijk wat wind, als je uit de auto gaat is het nog wel uit te houden. Om 20.00 uur is het donker en zien we boven de palmen bij het hotel de maan en 1 grote ster, volgens Monique de Noorderster, ik krijg het niet goed op de foto, jammer want het is een mooi gezicht, een uur later is de hemel vol met sterren. We zitten op de Furnace Creek ranche, er slapen hier 900 mensen, het is een echt doorgangshotel. We zijn eerst maar gaan eten in de bar, met een klereherrie van de jukebox op de achtergrond maar we waren moe en hadden honger, het andere restaurant had drie kwartier wachttijd. De steaks hier zijn zoals ze moeten zijn groot en sappig. De kamers zijn goed, hebbben airco en een vin aan het plafond. Alle hotels hebben fohn op de kamer en hebben shampoo conditioner en soms badschuim, dat hoef je zelf dus niet mee te nemen. Even snel een handwas gedaan en buiten gehangen, bij een temperatuur van 40 graden droogt het snel. Nog even via de wifi (hebben ze overal) wat apps gestuurd. We hebben al drie dagen geen telefoonverbinding. JP zei ook nog dat hij blij was dat we samen reden, als je wat krijgt in de woestijn heb je echt een probleem, sommige stukken rijdt niemand, dan komen er ineens weer wel wat auto’s maar je ziet geen dorp of niets en dan ook nog eens zonder telefoon, daar moet je maar niet te veel over nadenken.