USA Trip Zion Park II - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu USA Trip Zion Park II - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

USA Trip Zion Park II

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

21 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Springfield

16 augustus
Vierde nacht niet geslapen, net als veel andere, zijn er ook best wat met hoofdpijn, zou het door de hoogte komen?? Begin van de vakantie sliep ik heerlijk maar nu….toch om 8 uur aan het ontbijt en om half 10 in de auto om naar Zion te gaan. Onderweg wat fruit gekocht en daarna bij de buffels (waar we vandeweek gegeten hebben) koffie gedronken. De kinderen hebben zich nog even vermaakt met hoefijzer gooien en met de beestjes op de ranch.
Na de koffie weer op weg naar het park, ondanks dat het druk was op de weg konden we nog twee plekjes voor de auto vinden, daarna de shuttle bus naar het park. Het is zo warm dat je benen transpireren op het kunststof op dezelfde plek waar je voorganger ook heeft zitten zweten, bah!
Even wat broodjes en yogurt gekocht en gezellig op het grasveld onder de boom alles opgegeten, heerlijk wat een rust. Hierna de prachtige wandeling gedaan om de planten te bekijken en vervolgens naar een ander punt waar we wat in de rivier gelopen hebben, heerlijk dat koele water aan je voeten. Na het park naar La Quinta Inn waar we een mooie vijf persoons kamer hebben, wat het reisbureau niet kan kunnen we zelf blijkbaar wel, 5 persoons kamers boeken (wat veel geld scheelt), dat wordt nog even praten met het reisbureau als we terug zijn….
Het verslag van gisteren en vandaag zit ik nu heerlijk op de ligstoel te typen, Lili plaatst de foto’s zodat het straks weer geplaatst kan worden. Nu eerst een heerlijke duik in het zwembad. Tot morgen.

17 augustus
Wat een verrassing gisterenavond, ik liep met de meiden terug naar het hotel omdat ze moe waren en naar bed moesten. Ineens riep Lili “mam, mam” ik dacht o jee er is wat; bleek er voor onze kamer een tarantula (grote vogelspin) te zitten waar ze bijna op stond. Best schrikken voor haar omdat ze toch al bang is voor spinnen, maar aan de andere kant hebben we nu wel zo’n beest gezien, wat kan dat beest trouwens statig lopen zeg, als een dame. In de avond was het trouwens bloedheet, het was verderop ook aan het onweren en komend weekend zou het slecht weer worden.
Vroeg ontbeten en om 9 uur Utah tijd vertrokken, na 4,5 uur rijden waren we rond half 1 Nevada time bij de Hoover dam, in eerste instantie zouden we (volgens het reisadvies) direct naar Las Vegas gaan met het is maar een uur doorrijden en de dam schijnt prachtig te zijn dus dat doen we dan maar.
Alle auto’s worden gecheckt door de security, ze zijn blijkbaar bang voor aanslagen, overal hangen ook bordjes dat je de politie moet waarschuwen als je iets verdachts ziet. Het zou natuurlijk ook een catastrofe zijn als er iets zou gebeuren, zoveel water kan een enorm gebied onder zetten. Het reservoir achter de dam heet Lake Mead, dat enorm blauwe meer zie je prachtig verschijnen als je op de snelweg rijdt. Uit het water wordt elecriciteit opgewekt wat zorgt voor de stroomlevering aan Las Vegas. Tijdens de bouw zijn ruim 100 bouwvakkers omgekomen in de verzengende hitte, wat ik me voor kan stellen, wij liepen er alleen maar om de dam te bewonderen en hielden het niet uit, het was bijna 46 graden en te heet om rond te lopen.
Hierna weer op naar Las Vegas, Marei en ik wilden en i-pad mini kopen en we moesten terug met een shirt van Abercrombie waar een gaatje in zat. Wat was het heet!!!!! De leuning van de roltrap kon je niet eens vastpakken en de zon brandde op je kuiten. Wat voel je je dan vies. Op de een of andere manier lijkt de “strip”, de Las Vegas Boulevard, niet heel lang maar als je het loopt verkijk je je erop vooral door de hitte. Nog door het prachtige Bellagio hotel gelopen (zaten we daar maar!) en nog wat bruidjes gezien, daarna door de luxe shoppingmall (Dior, Chanel, Prada, Tiffany’s etc) naar het fashioncenter waar we eerst cola (suiker) genomen hebben om even bij te komen, we hadden geen energie meer. De i-pad gekocht (scheelt toch 65 euro met Nederland) en nog wat geruild bij Abercrombie, daarna snel met de taxi naar Outback op de strip waar we om 7 uur een tafel hadden, om te genieten van een heerlijke steak. Hierna naar het hotel Excalibur. Wat en types zie je toch in zo’n gokhal, ordinair, vet en dronken, op sommige plekken ruik je de wiet en op de kamers maken ze herrie, 1 nacht in LasVegas is heel leuk om het mee te maken, de lichtjes in de avond, de waterfontein bij Bellagio, de prachtige shoppingmalls en het gokken, maar daarna moet je eigenlijk weer heel snel weg.