USA Trip Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu USA Trip Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

USA Trip Los Angeles

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

21 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

19 augustus

Vanmorgen lekker wat langer op bed kunnen liggen, wel een lekker idee dat we vier nachten in LA blijven.
Na het ontbijt richting strand gelopen, het is wel bewolkt maar het is niet koud. Op het srand staan de leuke strandhuisjes die we allemaal kennen van BayWatch, over de boulevard wordt gefietst met beachcruisers en op het strand van Santa Monica staan allemaal gym toestellen, allemaal gespierde mannen die aan de ringen hangen alsof ze Tarzan zijn, de rekstokken, touwtje springen, boksen en yoga alles wordt eraan gedaan om gespierd te worden. De meiden en Thomas doen ook hard hun best. Lili en Marei klimmen in de touwen naar boven en hangen aan de ringen en slingeren de hele rij ringen door (volgende ochtend spierpijn onder de oksels). Hierna de boulevard op om koffie te drinken en weer verder te lopen. We komen in een prachig winkelcenrum en het daarbij horende 3rth street, een mooi autovrij winkelgebied met gezellige winkels en terasjes en natuurlijk weer zwervers, Phe kijkt haar ogen uit en krijgt 80 dollarcent van JP om aan een zwerver te geven, deze wordt de komende twee dagen met zorg uitgezocht want de zwerver moet wel zijn best doen om het geld van haar te krijgen. Rond zes uur in de auto gestapt om nog naar Rodeo drive in Beverly Hills te rijden. Daar aangekomen een parkeergarage gezocht. JP kreeg geen kaartje dus eerst met iemand spreken om ervoor te zorgen dat we wel uit de parkeergarage kunnen. Rodeo drive is natuurlijk mooi en duur en ondanks dat de winkels gesloten zijn rijden er veel dure auto’s langs. We eten bij een Italiaan waar we ons weer eens naar schrikken van de prijs, 9.5 % tax en 20 % tip, die ze gelijk rekenen omdat we met meer dan 5 personen zijn. Het eten was gelukkig lekker. Bij aankomst bij de garage bleek deze dicht te zijn, gelukkig hadden we de knul waar we mee gesproken hadden over het kaartje ergens in een gebouw zien zitten dus wij daar naartoe. Hij liep met ons mee via de receptie van MGM de grote filmmaker Lili nam een foto maar kreeg gelijk te horen dat dat niet mag, maar de foto hebben we toch. Uiteindelijk toch de parkeergarage uit gekomen.

20 augustus

Lekker ingeslapen gisteren avond maar helaas om 2 uur in de nacht gingen zowel de telefoon van Thomas als van mij, nummer onbekend, zal wel weer telefoon zijn om abonnement te verlengen maar vervolgens lag ik weer de hele nacht wakker.. balen. Wel weer wat rustiger aan gedaan, om half 10 ontbeten en toen naar Hollywood gereden, wij kwamen op de plek waar we het dichts bij de borden Hollywood konden komen en hebben goede foto’s. Daarna ergens koffie en strawberry shortcake genomen, heerlijk. Naast het restaurantje was een free librarie, onder een boogje staan boeken en een bordje “take one leave one” een leuke manier om aan boeken te komen.
Vervolgens nog door Beverly Hills gereden waar JP een kaart kocht waar de sterren wonen, wat een prachtige wijk, hier zou ik wel kunnen wonen, mooi weer en prachtige huizen.
Vervolgens naar Pink’s Hot Dog gereden, de tent in LA waar je hot dog gegeten moet hebben, leuk in de rij staan kletsen met Amerikanen.Were you from hebben we al tallozen keren gehoord en allemaal reageren ze enthousiast als ze Holland horen. Thomas stond alweer achter in de tent te praten met een vrouw die later de eigenaresse, Gloria Pink, blijkt te zijn, ze draagt een rose blazer rose bril met glitters en een autosleutel van Jaguar, hebben gevraagd of we aandelen konden kopen ;) wat een rij daar zeg. Heerlijk gegeten en toen we klaar waren kwam de eigenaresse met een blad met daarop 5 enorme hotdogs met daarop Welcome from Pink for Holland. De Japanse filmploeg was er ook om opnamen te maken voor tv, het blijkt een bekend iets te zijn. In elk geval was het weer een erg spontane gebeurtenis. Na het eten van al die hotdogs konden we geen boe of bah meer zeggen. Nog langs shopping center The Grove gereden om speciaal bij America Girl te kijken, onvoorstelbaar een winkel waar meisjes met hun pop (die ze daar gekocht hebben) naar toe gaan om de pop vervolgens een gezichtsmasker te laten geven en naar de kapper te laten gaan, kosten 12 en 20 dollar. De poppen worden in kappersstoelen gezet waar het haar gedaan wordt. Er kan een lunch besteld worden, die dan ook volgeboekt was, waar de poppen en de poppenmoeders gebruik van maken, er is een fotostudio en de meisjes kunnen dezelfde kleding als de poppen kopen. Dit kan alleen maar in Amerika.
Naar het hotel en daar gegeten om vervolgens rond 11 uur moe maar voldaan naar bed te gaan. Morgen willen we gaan fietsen over de boulevard.