USA Trip Los Angeles II - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu USA Trip Los Angeles II - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

USA Trip Los Angeles II

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

24 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

21 augustus
Vanmorgen weer lekker rustig aan gedaan, om half 10 gaan eten en rond half 11 richting boulevard gelopen. Het hotel is mooi, rustig, heeft zeer goede kamers en service en een geweldige ligging vlak bij de boulevard van Santa Monica. Eerst fietsen, leuke beach cruisers, gaan huren. Onder 18 moet je verplicht een helm op, meiden blij, maar niet heus. Je begrijpt de helmen gingen natuurlijk aan het stuur of in het mandje maar niet op het hoofd, behalve Pheline. Eerst richting Malibu beach want daar wilden we graag kijken. Onderweg heel veel pelikanen gezien, wat zijn die vogels enorm groot zeg. Er zitten hele groepen op het strand ertussen zitten meeuwen die ineens heel klein zijn. Op een gegeven moment blijkt de fietsboulevard op te houden en moet je verder over de snelweg, dit risico gaan we natuurlijk niet nemen met de kinderen dus we keren om en gaan weer terug naar de pier van Santa Monica en vervolgens door naar Venice beach, het alternatieve gedeelte. Onderweg naar Venice is het veel drukker, er zijn veel toeristen die duidelijk niet kunnen fietsen en maar wat over de weg zwalken, best listig we kijken dus goed uit en gaan er snel voorbij. Het is werkelijk heerlijk om te fietsen de zon schijnt en er staat een windje. Bij Venice beach komen we een vriendinnetje van Pheline tegen die vandaag zijn aangekomen, we kletsen even en gaan verder…….tot de fietsboulevard weer ophoudt. Aan het strand staat een bord “kijk uit Tsunami gebied, bij een aardbeving moet je snel naar hoger gelegen plaatsen of het binnenland in” je weet dat het kan maar als je het leest ben je toch weer even bewust van het feit dat er zo maar een aardbeving zou kunnen komen.
We stoppen nog even onderweg om bij de skatebaan te kijken, spectaculair hoe die jongens met hun skatboarden om kunnen gaan, ze zijn zeer lenig en het gaat erg hard. We hebben trek in koffie maar vinden het een beetje shabby allemaal bij Venice beach, de medicine docter, waar medicinaal wiet gerookt kan worden staat vol van de patienten. Het is een beetje armoedig allemaal dus we besluiten door te fietsen naar Santa Monica. Onderweg merk ik ineens dat we behoorlijk aan het verbranden zijn door het windje merk je er niets van. We stoppen vlak voor het eindpunt omdat ze ijsjes aan het uidelen zijn, soort Magnums maar dan veel lekkerder (mint, aardbeien, vanille of caramel ijs met een laagje chocola in de vorm van een magnum, heerlijk.
We leveren de fietsen in en gaan wat eten op de boulevard, de meisjes zitten erbij als een soort Gooische meisjes, met zijn vijven aan een tafeltje ver weg van ons, ze bestellen zelf en zitten heerlijk te kletsen tijden het eten en drinken. Wij doen ons tegoed aan artisjokkenharten, cheesesteak eggrolls (lekker crispy rolletjes met daarin steak met gesmolten kaas) een wrap en dat lekker buiten op het terras met uitzicht op de Amerikaans dames, het lijkt wel of we midden in een Hollywood film beland zijn, Fabulous, Wauw, It’s Great, Big Hug dat zijn de termen die de dames veel gebruiken, dure tassen, te witte tanden, hoge hakken en de meeste dun. Dit laatste is een groot contrast met de andere steden waar we geweest zijn en waar, zoals ik al eerder vertelde, enorm veel obesitas is.
Na het eten gingen er wat dames zwemmen met JP, Lili en Thomas gingen naar de Walmart om wat bakspullen te kopen en Monique en ik zijn nog even gaan shoppen, waarbij ik een Michael Kors tas (oranje suede) heb kunnen scoren.
In de avond zijn we naar Malibu gereden, dit schijnt de place to be te zijn. Prachtige huizen langs het strand, maar geen boulevard gezien, wel even op de pier gekeken maar daar is nooit veel aan. Tenslotte kwamen we uit bij een soort shopping cenrumpje waar onder andere een modern Chinese restaurant zat, we waren inmiddels (half 9) weer hongerig en het rook er lekker naar knoflook en specerijen dus we hebben een tafeltje genomen. Het restaurant was trendy ingericht, de eigenaar kwam naar ons toe om te zeggen dat Shannon Dorthery (van de populaire serie 90210, uit de twintiger jaren van Thomas, JP, Monique en mezelf). Het eten was verrukelijk en had niets te maken met het zoete Chinese eten zoals je dat bij ons hebt. Heerlijk krokante biefstuk in reepjes in een spicy saus. Voor we weg gingen heeft Thomas Shannon nog aangesproken en gevraagd of ze met ons op de foto wilde. Hij vroeg nog even naar haar ervaring met Ushi (Wendy van Dijk) en ze vond haar geweldig goed. Toch leuk om met een ster op de foto te gaan. Daarna naar het hotel, waar we een half uur later aankwamen en Monique erachter kwam dat ze haar tas vergeten was. JP en Thomas weer terug en wij koffers opnieuw inrichten om rekening te houden met de maximum bedragen die je in mag voeren. Het is gelukt, alle vijf koffers zitten onder het maximum gewicht en de gekochte spullen zijn goed verdeeld. Lekker slapen.

22 augustus
Na een goed ontbijt, auto gehaald en in 20 minuten naar car return gereden, dit is goed geregeld, auto wordt nagekeken en je kan met de bus van de verhuur maatschappij naar het vliegveld. We zijn nu onderweg naar Minneapolis, 3,5 uur vliegen en dan hebben we een uur om over te stappen op het vliegtuig naar Amsterdam waar we vrijdagochtend rond half 11 aan zullen komen.

Het was de geweldigste vakantie die we ooit gemaakt hebben, daar zijn we het alle negen over eens! We hebben enorm genoten, we hebben zoveel gedaan en gezien dat het goed is dat we een verslag en rond de 1500!! foto’s hebben. We hopen nog eens zo’n mooie reis te kunnen maken. Bedankt voor het lezen van het verslag, het was leuk om het met iedereen te kunnen delen.

• 26 Augustus 2013 - 13:54

Jelle Hassefras:

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Ik vond het leuk om de verslagen te lezen. Een stuk herbeleving van vorig jaar toen ik met mijn gezin ben geweest. Ook wij hebben de reis toen als geweldig en onvergetelijk ervaren.

Groeten,

Jelle Hassefras