dag 2 canada roadtrip - Reisverslag uit Calgary, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu dag 2 canada roadtrip - Reisverslag uit Calgary, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

dag 2 canada roadtrip

Door: jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

02 Augustus 2014 | Canada, Calgary

Na een nacht van aantal uren heerlijk slapen met afgewisseld uren wakker vroeg uit de veren waren we al om zeven uur beneden in de lobby van het hotel. We hebben nog geen beer gezien maar wat was het berekoud daar zeg brbr. Even op straat gekeken maar daar was alles nog uitgestorven dus maar besloten voor het ontbijtbuffet te gaan. Buffet was zeer goed maar beschaafd vergeleken met Amerika (wat ik een verademing vond, al die mensen die daar aan het schransen waren). Heerlijke omeletten die ter plekke gemaakt werden, geroosterde kleine paprika's, deeghapjes met daarin kaas en paprika, bugels met zalm, roomkaas en kappertjes, fruit, yoghurt met granola, koffie thee en smoothies, zei ik net beschaafd??

Na het ontbijt vestje aan (het was best koud) en naar buiten waar vlak voor het hotel de CTrain stopte (tram). Monique had gelezen dat de tram gratis was dus hup wij zonder kaartje erin. De missie is 4 haltes verder naar het Chinook shopping center, we zouden tenslotte gaan powershoppen ;) Na de tweede halte werd er omgeroepen dat het einde van de vrije zone was, en hup op mijn aandringen alle 9 uit de tram en gaan lopen, het zijn maar 4 haltes.
Helaas na een half uur lopen waren we er nog lang niet maar we waren wel bij het ijshockey stadion van de Calgary Flames en het Stampede terrein. Later hoorder we dat het jammer is dat we het Stampede feest niet hebben meegemaakt, het was net afgelopen en schijnen geweldige dagen te zijn waarin heel Calgary feest viert en alles om Cowboys en Indianen draait, je ziet het ook aan de vele paarden en cowboy en indianen beelden en teksten op de gebouwen. Jammer dus dat we er niet waren. Inmiddels de weg gevraagd en het zou nog een uur lopen zijn, toch maar kaartjes gekocht en weer op de tram. Om half 11 waren we in het Chinook center waar we uiteindelijk tot maar liefst 18.30 gelopen en geshopt hebben. Eerst natuurlijk het Walhalla voor de dames, Victorias Secret, waar we ruim anderhalf in de paskamers vertoeft hebben en met tassen vol lingerie weer naar buiten gingen. Vervolgens ergens koffie drinken, dat is wel een beetje armoedig in zo'n shopping mall alleen maar fastfoodketens of starbucks waarin je koffie uit plastic op papieren bekers krijgt, bah dat willen we eigenlijk niet, maar ja toch maar even bijkomen dus het rustigste plekje opgezocht en even gezeten, voor de meiden een cupcake, helemaal goed dus. Op naar de Apple store en vervolgens de Aber Crombie, de laatste viel tegen vergeleken met Amerika, geen hele leuke spannende dingen maar wel alles uitverkoop, toch nog vier tassen bij elkaar geshopt, jurkjes, shirts, poloshirts, jassen enzovoort. Daarna twee dames zien zitten die koffie uit een porseleinen kop dronken, gelijk erop af en gevraagd waar ze deze gescoord hadden….. en een paar minuten later zaten wij ook aan een geweldige verse cappuccino uit een porseleinen kop, geweldig. Daarna nog wat andere winkels aangedaan en toen uitgeput met tassen vol naar de tram. In het hotel alles uitgestald op het bed en de aanwinsten bekeken en in de koffers gestopt, blij dat ik was met de vijfde koffer die ik bijna leeg op het laatste moment had meegenomen. Hoe gaan we toch al die koffers en tassen in de camper, sorry RV, krijgen?
Om half acht richting restaurant waar we lekker eerst een drankje hebben genomen en daarna weer geweldig hebben gegeten. Om 22.00 uur waren met name de meisjes uitgeput en zijn we naar het hotel gegaan om lekker te slapen…….om vervolgens om 3 uur weer klaarwakker te zijn. Het geeft niet want zo is er wel tijd om dit verslag te maken. Om 12 uur kunnen we de RV ophalen, ben zo ontzettend benieuwd. Spannend hoor.

• 03 Augustus 2014 - 10:23

Ursula:

Hai allemaal!
    Leuk te lezen dat jullie het al naar jullie zin hebben!! Zo te lezen wordt het voor jullie afkicken als er de komende dagen niet geshopt kan worden ;-)...maar er zal vast wel iets moois voor in de plaats komen!! Lieverds, geniet er van!! Succes met het stouwen van de koffers in de camper..oeps sorry RV. Anders ga je maar op een koffer zitten of bovenop gooien met een touwtje (of moet je eerst nog ff shoppen daarvoor? :-D )...dikke koes koes!

• 03 Augustus 2014 - 11:39

Ans En Pieter:

Jacq, wat een getut over een porseleinen kop. Ik ben verslaafd aan de latte caramel van Starbucks, zelfs in paper cup mét plastic dekseltje en dat spannende drinkgaatje. Wat fijn dat jullie het al zo fijn hebben, zelfs in die eerste dagen. Tsja, jetlag hoort bij vliegen, zelfs de lange rijen voor dat lullige toiletje in die kist. Dat zie je nooit op die snelle reclames van vliegmaatschappijen he? Genietze!

• 03 Augustus 2014 - 22:39

Annemarie:

Hi Jacq, klinkt om jaloers op te zijn! Ik wil ook (weer eens).... Shoppie, shoppie en de rest!
    Ben benieuwd hoe het jullie op de campground bevalt en hoop dat je je jetlag snel kwijt bent! Jullie hebben het verdient, dus heel veel plezier toegewenst! Xx