Dag 3 roadtrip Canada - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu Dag 3 roadtrip Canada - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

Dag 3 roadtrip Canada

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

04 Augustus 2014 | Canada, Radium Hot Springs

Vandaag gaat het gebeuren we gaan om 12 uur de camper halen! We waren weer vroeg uit de veren om een heerlijk ontbijt met pancakes, wafels, omelet, fruit etc te nuttigen, hierna op het terras nog een koffie genomen. Het is heel raar het is 10 uur en helemaal uitgestorven in Calgary, dat verwacht je niet van een stad. Om half 11 zouden we opgehaald worden door twee taxi's, 1 voor 5 personen en 1 voor 4 personen, maar er kwamen twee identieke taxi's , eerst de koffers erin, de taxichauffeur moest 5 koffers van ons in de kofferbak krijgen, na heel wat gestouw en geduw (wij hebben zachte koffers) zat alles er gelukkig in (ik had er een hard hoofd in dat het zou lukken) wij met 4 personen dicht tegen elkaar aan op de achterbank, vooruit het moest maar. Bij Monique en Jean Paul moesten er 4 harde koffers in de kofferbak en dat was een probleem, uiteindelijk heeft Monique op de achterbank gezeten met een grote koffer naast haar.
De concierge van het hotel had voor ons met de verhuurder van de camper gebeld om een tijd te reserveren de campers op te halen, dit zou dus 12 uur zijn. Wat bleek, heeft hij 1 camper klaar laten zetten en de ander niet, deze moest dus nog binnen komen en was uiteindelijk om 1 uur klaar. Bij het wachten nog van Nederlanders een mooie leren bal gekregen en de tip wel ergens te gaan paardrijden (o jee ik op een paard, waar ik zo bang voor ben?, We gaan het zien).
Voordat we geïnstalleerd waren, instructievideo gekeken, alles gecheckt enz. was het al half 4. De eerste stop was bij de WallMart om in te slaan en een broodje te eten. Dat werd dus Mc Donald food. Wat een enorme supermarkt zo groot en druk dat het totaal onoverzichtelijk is, natuurlijk weer heel veel dingen vergeten ondanks dat we twee grote karren vol hadden, maar ja we zijn natuurlijk wel met 9 personen. De eerste uren rijden in een camper waren best wennen, wat een herrie maakt zo'n ding zeg, als we terug in Nederland zijn kunnen we zo naar de tandarts, de vullingen rammelen je kiezen uit haha. Onderweg regen, enorme druppels en dan in zo'n groot ding, mijn billen waren samengeknepen. De uitzichten als je van de snelweg richting Banff rijdt waren prachtig. alle campings bij Banff waren vol, 1 augustus schijnt een soort feestdag te zijn dus het was moeilijk voor dit weekend campgrounds te reserveren (we hebben ook nog eens 2 x een 30 feet, 9 meter lange camper). We gaan Banff dus voorbij, achteraf misschien niet erg want het is super toeristisch en dus druk. We hadden een camping nog eens 130 km verder, bij Radium Valley. Zoals ik al zei was het een prachtige rit, we zagen smaragdgroene maar ook turkooizen rivieren en meren, je rook zelfs in de camper af en toe de dennenlucht, dit is wel genieten hoor!
Onderweg nog even gestopt om bij de rivier te kijken.
Bij Radium is een hot spring, dit zijn zwembaden met warm bronwater (soort thermaal water). Het is er vol van de mensen, leuk te zien. Bij de zwembaden in de buurt staan heel veel steenbokken, die hier heel veel voor schijnen te komen, ze storen ons niet aan ons en blijven even voor de RV staan zodat we moeten wachten. Even later melden we ons bij de campground, Radium Valley Vacation Resort. Het blijkt een prachtige campground, met veel plekken voor grote RV's, wat een bussen staan er zeg en zelfs nog met auto's erachter, hoe kunnen ze er mee rijden. Elke plek is ruim, er staan veel bomen en het is groen, bij elke plek staat een soort veranda met picknicktafel en een losse picknicktafel met een gasbbq. Super geregeld dus, helaas regent het en staat er veel wind, het is al laat we maken pasta met tomatensaus en gaan daarna lekker naar bed, het is veel te koud en winderig om buiten te zitten. We balen en mopperen dat campers toch echt niks voor ons is, we fantaseren over luxe hotels (wat zijn we toch verwend allemaal ;) ) en dat we de campers vast wel eens op de parkeerplaats voor een hotel zetten en dat we dan niet in de camper maar in het hotel slapen. De douche in de camper is natuurlijk niet echt geschikt, met een boiler van 20 liter. We douchen dus in het service gebouw, waar de douche gelukkig warm is en het is schoon. In bed liggen we te schudden door de storm, spannend, straks waaien we weg……. Toch maar lekker proberen te slapen.