Canada Roadtrip dag 10 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu Canada Roadtrip dag 10 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

Canada Roadtrip dag 10

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

12 Augustus 2014 | Canada, Kamloops

Heerlijk geslapen en rustig aan gedaan, een eekhoorntje gooit weer onrijpe dennenappels uit de boom naar beneden. Het is de eerste camping waar je een vuurtje mag maken, gelijk maar hout halen voor vanavond. Na het ontbijt de RV in om wat weg te lijken, daar blijkt tot mijn schrik de hele douchebak onder water te staan en laten we de douchebak nu net gebruiken om rugtassen en gymschoenen neer te zetten (gelukkig deze keer niet de camera). Alles drijft in het afwaswater, het blijkt dat Thomas is vergeten de tank te legen en omdat deze vol zit komt het in de douche omhoog. Maar no stress alles naar buiten, de schoenen en tassen even in een emmer met biotex en aan de waslijn hangen. Uiteindelijk gaan we rond 11 uur rijden, met zijn allen in 1 camper. We stoppen af en toe even om eruit te gaan en te genieten van een uitzicht. Onderweg zien we prachtige frambozen welke we proeven, hm wat een heerlijke smaak. We gaan op zoek naar een range we willen paardrijden. Na een uurtje gereden te hebben vinden we er een. We kunnen met 6 personen mee voor een rit van 3 uren. Monique, Marei, Lilianne, Pheline en ik gaan paardrijden en Thomas, Jean Paul, Guusje en Annefleur gaan golfen.
Ik hou helemaal niet van paarden dus vind het wel stoer dat ik erop ga zitten. We zitten allemaal en krijgen 5 minuten instructie western rijden daarna de bak in om in rondje te rijden en hup daar gaan we de bossen in. Voor me zit Monique op een paard en daarvoor Pheline. We gaan een smal bruggetje over en al snel klimmen we, ik zie het paard van Pheline in draf gaan en hup daar ga ik ook (met wat aanwijzingen van Marei die achter me zit). Het blijkt heel leuk te zijn, ik zit ontspannen en geniet van de planten, bloemen en bomen. Op een gegeven moment gaan we op een vlak stuk in draf en ineens hop in galop. Even denk ik van het paard af te vallen en kijk angstig naar Pheline of ze nog zit. Phe doet het goed en is blijven zitten alhoewel zij en lili ook wel even dachten dat ze eraf zouden vallen. Na de galop (gaaf maar best even eng, voelt alsof je nog nooit autorijles hebt gehad en gelijk de snelweg op gaat, hellingproef moet doen enz) nog een tijdje lekker door het bos gereden en gestopt bij een meertje om wat te drinken en te eten. Hierna weer op het paard, ik zat net en het tweede paard wat achter me stond ging ineens stijgeren en trok zo de boom uit de grond over het pad, bijna op zijn hoofd, even was er paniek, getver zit ik net op dat paard straks slaat hij nog op hol……
Uiteindelijk hebben ze de boom (nog niet al te groot) weer met twee man omhoog getild en de andere kant het bos in laten vallen, paard los, vrouw erop en hup daar gaan we weer. Het is een prachtige rit, we klimmen en dalen behoorlijk over hele smalle paadjes en eten van de prachtige salmonberries (zo heten de frambozen die we eerder aten). Na een geweldige rit van drie uur waren we terug, pheline en monique hebben nog geholpen de paarden te borstelen. Om 6 uur kwamen de mannen met de twee meiden terug van golfen, ze hadden het ook hartstikke leuk gehad. Daarna naar de campground, kinderen even zwemmen, Monique en ik weer wasjes doen, kokkie Jean Paul maakt het eten voor de bbq klaar (o wat kan hij dat toch goed, we eten altijd zo lekker) en Thomas stookt het vuurtje op. We hebben gezellig gegeten en daarna bij ons kampvuur gezeten tot na 24.00 uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

detompies en de lardies

Prettig gestoorde families die van reizen houden

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 15478

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Indonesie Java Bali Singapore 2015

31 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Canada roadtrip 2014

01 Augustus 2013 - 23 Augustus 2013

USA Trip New York en West Coast

Landen bezocht: