Canada Roadtrip dag 11 - Reisverslag uit Boston Bar, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu Canada Roadtrip dag 11 - Reisverslag uit Boston Bar, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

Canada Roadtrip dag 11

Door: Jacqueline de Tombe

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

12 Augustus 2014 | Canada, Boston Bar

Vandaag weer op tijd wakker, we wilden om 8 uur weg maar uiteindelijk werd het half 9 na eerst alle tanks geleegd te hebben en water te hebben bijgevuld. We waren om 9 uur bij Mouls falls, de dag ervoor hadden mensen er een beer met 2 kleintjes gezien, de walk naar de falls was prachtig, het zonnetje scheen er stonden weer prachtige planten en we moesten weer klauteren en klimmen. Geen beer gezien maar wel de prachtige waterval, we hadden op een verslag gelezen dat je ook achter de waterval kon staan. Thomas dus de rotsen op en ja hoor daar stond hij achter de waterval. Helemaal nat daarna, maar ja wel weer een belevenis. Daarna een paar boterhammen uit de rugzak getoverd en weer terug naar de RV.
Nog even bij de Flower Meadow Bakery Cafe gereden (vlak bij de KOA camping) en daar heerlijk vers gebakken brood gekocht en koffie met gebak genomen. Daarna richting Kamloops gereden, vanaf de goldrush trail is het een prachtige route maar daarvoor is het woestijnachtig. Death Valley in Amerika was prachtig, daar genoten we van maar hier hadden we het niet verwacht, wat een groot contrast met Jasper. Onderweg heeft JP heerlijke sandwiches, van het verse brood, gemaakt met sla en bacon en tomaat. Sla tomaat en fruit gekocht bij een fruit- en groetenstal onderweg waarna we daar onze RV's geparkeerd hebben en ons kokkie weer een heerlijke lunch heeft gemaakt. Hierna weer door, we kwamen dus in het woestijn gebied, heel saai, we zijn nog gestop bij Dead Man Junction, een nagemaakt Western dorpje, waar veel ratelslangen zitten (die gelukkig pas na half 7 tevoorschijn komen). De eigenaresse stond ons vol ongeduld op te wachten en liet ons niet los, ze bleef praten en liet ons alles zien terwijl wij dachten "hoe komen we hier nog vandaan" uiteindelijk hebben we ijsjes bij haar gekocht en heeft ze wat foto's van ons genomen bij een oude postkoets. Het was best leuk maar ook wel heel warm, wel 40 graden, dat zijn we niet meer gewend.
Hierna doorgereden om op zoek te gaan naar een camping, uiteindelijk vonden we Blue Lake camping, een stijlen weg van 1 km omhoog, helaas kwam er nog een rv de berg af en moesten wij aan de kant gaan staan naast het ravijn, bah eng. Maar gelukkig we kwamen boven aan en er waren nog 2 plekken bij elkaar. De meiden hebben nog even in het meer gezwommen en kleine slangetjes gezien waarna ze snel weer uit het meer waren. Monique en ik weer het washok in. Het blijkt een echte gezinscamping te zijn waar ouders staan waarvan de vader de hele week aan het werk is en in het weekend en naar zijn gezin komt, hele bussen met loungesets maar ook gewone caravans met complete buitenkeuken staan er. In de avond waren ze met gitaarmuziek liedjes aan het zingen, we zaten erg gezellig….. tot een man een foto bij de RV van JP nam van een slangetje die pas een week uit het ei was….leuk maar ik ben de RV ingegaan en er niet meer uitgekomen tot de volgende ochtend, ik doe het in mijn broek voor slangen. Thomas Monique en JP hebben de rest van de was maar gedaan, de laatste heb ik er de volgende ochtend uitgehaald. Het was weer een heerlijke dag! Wat genieten we toch.

• 12 Augustus 2014 - 06:40

Bram Niko Sijtsma:

Hi Reizigers..
    Het is een feest voor mij om je verhaal te lezen.
    Een feest van herkenning.
    Memories
    Geniet van di mooie land.
    Groet Bram

• 12 Augustus 2014 - 08:49

Ans Van Berge Henegouwen:

Meet 'n greet the Gypsy Roses: kampvuren bij nacht, tokkelen op een gitaar en slangen in de achtertuin.
    Tis toch wat anders dan winkelen in De Kemp he Jacq?
    Slechts één advies: ENJOY !!!
    Pieter en Ans

• 12 Augustus 2014 - 13:00

Jelle Hassefras:

Hallo daar in het mooie Canada,

Ik lees telkens met veel plezier de goed geschreven verslagen van jullie dagelijkse belevenissen. Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben. Wel een beetje jaloers, maar extra gemotiveerd om snel, volgend jaar, zelf te gaan.

Nog veel plezier en ik lees graag ook de komende dagen weer mee.

Groeten,

Jelle Hassefras

• 14 Augustus 2014 - 14:06

Nicolette:

Hallo allemaal,

Wat een bijzondere ervaringen hebben jullie allemaal. Het is leuk om dit allemaal te lezen! Geniet er lekker van en nog veel plezier allemaal.

Groetjes Nicolette