dag 9 vetrek naar Bali - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu dag 9 vetrek naar Bali - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

dag 9 vetrek naar Bali

Door: jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

18 Juli 2015 | Indonesië, Gianyar

Vanmorgen heerlijk wat langer in bed gelegen omdat er niets op de planning stond. Daarna weer een heerlijk uitgebreid ontbijt en een recept gekregen van een overheerlijk soort soepje met daarin kleefrijst en tahoe, het klinkt niet lekker maar was werkelijk verrukkelijk. We hebben alles opgeschreven. Daarna zijn de meiden heerlijk gaan zwemmen en hebben we tot 1 uur rustig aan gedaan. Om 2 uur naar vliegveld(je) waar we tot kwart over 4 gezeten hebben. Het was maar 1 uur en 20 minuten vliegen naar Bali, onderweg zagen we diverse vulkanen van bovenaf waarvan uit 1 een zwarte rookpluim kwam (waarschijnlijk de vulkaan die vorige week is uitgebarsten).
Op vliegveld Denpasar van Bali zie je al het enorme contrast met Java, het is veel westerser en schoner. We wachten op een taxi die we vanuit java besteld hadden. In anderhalf uur rijden we naar Ubud, op het laatst dachten we waar komen we in hemelsnaam terecht?? We gingen de rijstvelden door over een zeer smal hobbelig donker pad. Daar aangekomen checkten we buiten in en werden we naar binnen gebracht. Jeetje wat is het binnen de muren prachtig, we hebben ieder een villa zo enorm groot, de huizen die in Koloniale stijl zijn, zijn ongeveer 10 x 10 met een enorme woonkamer, 3 slaapkamers, een hal boven waar nog twee sofa/loungebedden staan met een tafeltje met kussens en verschillende muziekinstrumenten waaronder de djembe. Elke slaapkamer heeft een badkamer, achteraf hadden we met 9 personen makkelijk in 1 huis gekund maar dat kon je via Booking.com niet regelen. Tussen de huizen zit een zwembad van 8 x 10 met op een plateau een overdekt loungematras, aan het zwembad ligbedden en voor de huizen een groot terras met een eettafel en twee zitjes. Wat een luxe, niet normaal. Dat wordt toch weer wennen als we thuis zijn. Boven de veranda zit nog een groot terras. Naast het huis ligt een overkapping waar twee massagetafels staan dus we hebben voor morgenochtend en morgenavond de masseuses besteld, voor slechts 8,40 euro per uur. Dat wordt genieten. De kok had nog heerlijk voor ons mie, nasi en saté gemaakt, weer een heel andere smaak dan op Java maar ook weer heerlijk. Vanuit het huis kan de bus van de villa ons naar Ubud brengen, dat gaan we morgen waarschijnlijk doen.
Nu is het half 1 en gaan we lekker slapen alhoewel het bijna zonde van je tijd is om deze in deze prachtige omgeving slapend door te brengen. Tot morgen

• 18 Juli 2015 - 20:25

Nicolette:

Jeetje Jacq, dat klinkt wel heel erg paradijselijk! Wat heerlijk die massages, en dat voor maar 8 euro per uur. Dan zou ik het iedere dag 2x doen. Hier reteduur! Lekker relaxen nu en genieten van Bali. Gaan jullie nog aan yoga doen daar? Lijkt me leuk. Nou ik morgen nog 1 vluchtje en dan heb ik ook vakantie. Vroeg op schiphol morgen. Lekker slapen straks. Slaap lekker en ik lees je volgende verslag morgenavond weer in Houston. Doeggg.

• 19 Juli 2015 - 08:39

Patricia:

Jeetje wat super gaaf! Ik heb de foto van de huizen gezien

• 19 Juli 2015 - 11:09

Elles:

Bali is toch wel een wens ooit eens naar toe te gaan.....Geniet ervan!

• 19 Juli 2015 - 14:58

Jaap:

leest weer heerlijk weg allemaal, krijg er ook meteen weer zin in, vakantie! ;)