dag 18 Tanah Lot tempel, Nirwana golf - Reisverslag uit Tanah Lot, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu dag 18 Tanah Lot tempel, Nirwana golf - Reisverslag uit Tanah Lot, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

dag 18 Tanah Lot tempel, Nirwana golf

Door: jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

27 Juli 2015 | Indonesië, Tanah Lot

Vanmorgen met een klein clubje, Lili, Thomas (weer wat opgeknapt, wie weet door de massage), JP, Monique, Pheline en ik (de rest lag nog te pitten) vroeg verzameld bij de auto. We zijn naar de Tanah Lot tempel gereden, 15 minuten vanaf de villa. Deze tempel ligt in zee, je kan alleen met eb bij de tempel komen. We zijn de eerste toeristen, er zijn veel mannen in traditionele kleding de tempel aan het versieren want overmorgen is er weer een ceremonie, ze vieren hier van alles, mijn moeder zou gezegd hebben "als de kat jongen krijgt wordt het gevierd" (en katten daar lopen er hier wat van). We lopen naar het strand tegenover de tempel en het blijkt dat we aan de hand van een traditioneel geklede Balinees het water doorsteken op naar de tempel. We hebben allemaal een lange rok of sarong aan Thomas een sarong van een haman handdoek en jp een sjaal, het staat ze erg charmant. Bij de tempel drinken we heilig water wat uit de bron schijnt te komen, het is gewoon zoet water temidden van de zee, er wordt rijst voor happiness op ons voorhoofd geplakt en we krijgen een bloem voor beauty (inside) achter ons oor. Daarna doen we water over onze handen en hoofd en drinken we het. We doen een gebedje en lopen weer door het water naar het strand. Ik had bijna verwacht na het heilige gebeuren dat de zee weg zou trekken en we zo zonder natte voeten te krijgen naar de overkant konden lopen. Maar zo ver ging het niet.
Daarna nog even naar het binnenplein waar allemaal mandjes met groeten en rijst stonden, het was eten voor de mannen, de vrouwen waren in groepen offers aan het maken en zouden hierna eten krijgen. Wij kregen ook weer trek (wat kan een mens toch eten en wij helemaal hier, we groeien dicht joh) en zijn naar huis gereden waar het ontbijt weer voor ons klaar stond. Lekker fruit, fruitsap, croissants, omelet en bacon. Met een cappuccino en espresso natuurlijk. Monique heeft hierna de toeristenboekjes bestudeerd om een mooie route voor morgen te plannen. Vandaag blijven we bij het zwembad, de mannen gingen bij de Nirwana Pan Pacific golfclub een paar uur de baan in. Enorm enthousiast kwamen ze terug, zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt, een prachtige baan ontworpen door Greg Norman een Australische golfpro. De baan prachtig tussen de rijstvelden, vlak langs de zee en met uitzicht op de Tanah Lot, de tempel waar we in de ochtend waren. Ze hadden een golfbuggy en om het nog makkelijker te maken ieder een eigen caddy, twee indonesische dames die de bal neerlegde, vertelde met welke club ze moesten afslaan en netjes riepen Oh en Ah en wow een birdie haha ja dan moet je wel goed lopen toch mannen??!! In elk geval hadden ze het erg naar hun zin (dat snapt iedereen toch). Daarna weer met elkaar eten, jemig Pheline zei al mam ik krijg mijn broekje niet meer dicht….hm vanaf morgen toch maar beetje minderen denk ik zo.
Daarna hebben we ons nog even naar Seminyak laten rijden om wat te drinken bij KuDeTa, de gave loungeclub met heerlijke fruitcocktails, sigaren voor de mannen en super muziek. Monique bleef bij Marei want deze keer was zei niet lekker, Thomas inmiddels weer aardig opgeknapt. Nu lekker slapen, morgen om 7 uur ontbijten. Dag allemaal

• 27 Juli 2015 - 20:59

Ans Van Berge Henegouwen:

Lieve Jacq en Thomas, nogmaals verzoek ik jullie met klem om mijn adoptieverzoek serieus in overweging te nemen. Het is in NL maar een magere 17 gr., mijn spinazieschotel smaakte naar niks en morgen gaat het ook weer regenen. Lieve groetjes,
    ANS