Canada roadtrip 2014 - Reisverslag uit Calgary, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu Canada roadtrip 2014 - Reisverslag uit Calgary, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

Canada roadtrip 2014

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

01 Augustus 2014 | Canada, Calgary

31 Juli Schiphol - Calgary Canada

Ook dit jaar staat er weer een mooie reis op het programma. We gaan weer met de familie Lardenoije op reis, ditmaal een trip door Canada waarvan 12 dagen met de camper! We hebben geen van allen ooit gekampeerd dus zijn erg benieuwd hoe het leven op de campground zal zijn. De campingsmokings en waslijntjes met knijpers zijn al aangeschaft.

Op Schiphol aangekomen hebben we eerst stil gestaan bij de bloemenzee en de tafels met condoleance registers. Dat is toch wel heel anders dat als je foto's in de krant ziet. Enorm indrukwekkend en niet te bevatten wat er gebeurd is. Wat een medeleven van mensen van over de hele wereld die wat in de condoleance registers schrijven. Aangedaan liepen we de vertrekhal in….

Om 12.30 vertrok ons toestel, Aribus 300 van de KLM naar Calgary, we hadden een rustige vlucht, goed gegeten, films gekeken, muziek geluisterd en een beetje geslapen. Aan het eind even turbulentie maar dat mag geen naam hebben. Op het vliegveld staan bij aankomst golfkarretjes met daarin Rangers die mensen naar de bagageband brengen als dat gewenst is. Monique verraste een Ranger met een Hollandse stroopwafel. Wij hebben het stuk naar de aankomsthal gelopen. Na de douane krijg je papieren mee die je als je je koffers hebt bij de volgende douane laat zien. We kwamen aan en alle koffers lagen al op de band. Helaas mochten wij niet door en moesten we met de koffers in de rij gaan staan voor controle. We voelden ons net criminelen, de drugshond liep om onze koffers te speuren maar gelukkig, hij bleef niet staan. Na een half uur gewacht te hebben op mensen waarvan de koffers totaal leeg gehaald werden en de drugshond alles moest besnuffelen waren we aan de beurt. Het bleek dat de computer ons random uitgekozen had voor een check (er zit dan een gestanst vierkantje in de rechterbovenkant van je papieren die je bij aankomst van de douane krijgt). We hoefden alleen de vraag te beantwoorden wat we gingen doen en hoe onze reis zou zijn en we mochten weer door.
Rechtstreeks met de taxi naar ons hotel in Calgary de Hyatt Regency. We hebben mooie kamers waar we gelijk de koffers hebben neergezet en opnieuw hebben ingedeeld. Ieder maar weer een eigen koffer. Hierna de straat op en bij een restaurant een lekker wijntje genomen, plaatselijke tijd was inmiddels 17.00 uur. Heerlijk hamburgs, pittige kip en caesar salade gegeten en terug naar hotel waar we rond 20.00 uur naar bed gingen. Heerlijke bedden en lekker geslapen….tot 02.00 uur waarna we klaar wakker waren en ik nu rond 04.00 met dit verslag bezig ben. Morgen (vandaag dus eigenlijk) gaan we powershoppen in Calgary, want voorlopig zien we geen steden meer. De tweede en laatste stad waar geshopt kan worden zal Vancouver zijn. Maar eerst nog paar uurtjes rusten.

• 01 Augustus 2014 - 16:35

Ronald:

Hallo Tokkies ( sorry) Tompies.

Geniet er van. Het is een prachtig land en zeker erg relaxed.
    Mooie foto vanuit het vliegtuig.
    Hoe lang gaan jullie eigenlijk? en stuur me even een foto van die uitgerekte sleurhut.

Mail jullie later wel weer.

Groet

Jogy the bear en Bo Bo

• 01 Augustus 2014 - 20:53

De Haasjes:

Ziet er geweldig uit, geniet ervan met ze allen.