Canada roadtrip dag 14 - Reisverslag uit Whistler, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu Canada roadtrip dag 14 - Reisverslag uit Whistler, Canada van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

Canada roadtrip dag 14

Door: Jacqueline de Tombe

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

15 Augustus 2014 | Canada, Whistler

Vanmorgen op tijd naar Whistler gereden, we moeten om kwart voor 11 verzamelen voor de Ziplining maar eerst willen we nog een heerlijke cappuccino drinken bij Blenz met een echte Canadese Cinnamon Bun hmmmm even een geniet momentje.
Rond kwart over 10 gaan we het centtrum in waar het al weer gezellig druk is met bikers.
Maar eerst de Zipline attributen aan een helm op en een tuig aan met daaraan twee grote haken. Met de bus gaan we naar boven richting het bos, eerst rijden we langs de bobsleebaan waar de Olympische wedstrijden zijn gehouden in 2010, leuk te zien. Daarna komen we bij het bos aan en gaan via een houten trap een houten vlonder op die heel stevig aan een grote boom is vastgeklonken. We gaan voor de eerste zip, spannend joh, de eerste is de kortste en het minst hoog, je gaat door het bos. Wow wat is het gaaf, je gaat heel hard en draait een beetje in het rond. De gidsen die ons hielpen Janell en Brent waren erg aardig en vertelden tussendoor veel over de natuur, de bomen en de beren, we zouden inmiddels zelf een goede spreekbeurt kunnen houden met name over beren zoveel hebben we tijdens al onze activiteiten gehoord, erg interessant.
De ziplining duurt zeker twee uur, totaal drie met wegbrengen en terugkomen in het dorp. Totaal zijn het 5 ziplinen, de 2e, 3e, 4e en 5e zijn lang en hangen heel hoog boven de rivier, als je op het trapje staat om jezelf te laten gaan is het even spannen maar als je dan keihard via de kabel naar beneden gaat is het supergaaf. Bij de 4e en 5e hangen vooral de meiden een stuk met hun hoofd naar beneden. Aan het eind hebben we echt trek gekregen, we gaan in de bus naar beneden en stoppen onderweg op ons verzoek nog even bij de bobsleebaan om een foto te maken. We hebben weer erg genoten van deze activiteit. Hierna in het dorp een Ierse pub om in te genieten van een heerlijke lunch. Vervolgens op de weg terug naar de RV nog een kop koffie en weg om te gaan wandelen, maar helaas onderweg naar een hiking trail zien we de boswachter die zegt dat we beter niet met de RV omhoog kunnen omdat je daar niet meer kan keren en dan achteruit de berg af moet. Jammer want er was daar wel een beer met drie kleintjes gespot. Inmiddels regent het en er is onweer voorspeld. We duiken maar even de supermarkt in om wat stokbrood te halen, we hebben geen zin meer in koken, we hebben genoeg gegeten en zijn allemaal klaar met het kamperen. Het ergste vinden we toch wel het douchen op zo'n camping, haren in putjes vieze voeten, je spullen meenemen, nee doe ons toch maar een hotel. We hebben het erg naar ons zin gehad, vooral het eten en het samen zijn. Maar blijkbaar zijn we toch meer mensen voor een hotel, het is leuk dat we het meegemaakt hebben, we kunnen er over meepraten en dat is toch ook wel weer leuk. Maar eens maar nooit meer. We zitten tot laat buiten en hebben een laatste was gedaan. Daarna voor de laatste keer ons bed in in de RV. Slaap lekker, tot morgen

• 15 Augustus 2014 - 15:43

Annemarie:

Ha, ha, wat een geweldig leuk stukje! Een uitdaging is het kamperen voor je geweest, hi, hi, dacht ik al stiekem wel! Ik heb weer genoten! Vooral van de leidraad in het verhaal, namelijk het cappuccino drinken! :-) Mag ik jullie foto's op 22 september ook nog zien, aangezien ik dan pas weer op het werk aanwezig ben, joeeehpieee! :-)