Dag 7 YokJakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu Dag 7 YokJakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

Dag 7 YokJakarta

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

16 Juli 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Vannacht heerlijk geslapen, het huis in de tropische tuin was toch wel erg leuk. Eerst een rondleiding gehad over de plantage, we hebben gezien hoe rubber uit de bomen gehaald wordt en vervolgens wordt verwerkt. We hebben koffiebonen bomen gezien, kaneel, kruidnagelen, cacao, en kapok. Erg leuk en interessant vooral omdat we dit soort dingen allemaal erg leuk vinden. Daarna ontbeten, de meeste van ons toast maar lili en ik bami goreng, heerlijk!!
Weer in de bus om naar Yogjakarta te rijden, de rit is weer prachtig en we zien weer veel lachwekkende dingen, en momenten dat je denkt o jee als dit maar goed gaat, maar gelukkig we zijn goed aangekomen. Onderweg nog gestopt om naar de Mirapi vulkaan te kijken, de gevaarlijkste vulkaan, deze is in 2010 nog uitgebarsten en is onvoorspelbaar, waar ze het bij andere vulkanen aan zien komen kan deze vulkaan elk moment uitbarsten. In Yogjakarta eerst nog even naar een batikfabriekje geweest, als daar de Arbo toch eens langs zou gaan ;). Knap hoor hoe ze dat allemaal doen, Marei koopt een mooie blauw witte batik sjaal waarvan je een soort broekrok maakt. Het staat haar erg mooi. Hierna zouden we door gaan naar de Prambanam tempel maar dat doen we morgenochtend omdat het erg heet is.
We besluiten naar het hotel te gegaan, prachtig "the Royal Ambarrukmo". De meiden gaan zwemmen en wij willen even de straat op naar kraampjes kijken. Echter alles is dicht het is vandaag de laatste dag van de ramadan dus ze maken zich op voor het feest. Het is hier nu 24.00 uur en we horen al vanaf een uur of 19.00 het gezang en de gebeden door de Minaret, komende vanaf alle kanten, het zijn zeker 5 moskeeën die door elkaar heen het geluid produceren, het schijnt tot 3 uur vannacht door te gaan.
Vanavond naar een balletvoorstelling geweest van Ramayan, een legende natuurlijk over mannen die om een vrouw vechten, eerst buffet wat lekker was daarna anderhalf uur ballet, prachtige kostuums, prachtige bewegingen maar best slaapverwekkend. Daarna naar hotel en nu dus heerlijk buiten waar Monique en ik net weer zitten te gillen van een muis die over het terras loopt…..
Tot morgen

• 16 Juli 2015 - 20:26

Jelle:

Hallo Allemaal,

Wij lezen nog steeds iedere keer met veel plezier de smaakvol geschreven gedetailleerde verslagen. Wat nog ontbreekt t.o.v. vorig jaar zijn de wasjes.... Blijkbaar dit jaar niet nodig.
    Veel plezier verder,

Bianca & Jelle

• 16 Juli 2015 - 21:15

Elles:

Muisjes heb je overal, in Garderen op de camping en ook in Indonesië haha

• 17 Juli 2015 - 14:38

Ans Van Berge Henegouwen:

Ja, lagguh,, die lange rokken bij de Prambanan. En a.u.b. (voor de souvenirstraatjes die je niet kunt ontlopen) weer netjes inleveren. Wij waren het meest onder de indruk van de barsten in de diverse beelden die na de uitbraak van de Merapi in 2010 waren ontstaan. We liepen echt voor Jan met de korte achternaam, want bij sommige tempels moest je ook een helm op.
    Wat bijzonder om een suikerfeest in een Islamitisch land mee te maken.
    Goede reis naar Bali (Inshallah).
    ANS

Tags: Yokjakarta