Dag 16 luieren in Canggu bezoek aan Echo surfbeach - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu Dag 16 luieren in Canggu bezoek aan Echo surfbeach - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

Dag 16 luieren in Canggu bezoek aan Echo surfbeach

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

25 Juli 2015 | Indonesië, Canggu

Vannacht had ik heel even het gevoel dat het bed trilde, thomas voelde niets maar het gekke is dat fleur een berichtje van een vriendin kreeg dat er die nacht door hen in Yogjakarta een lichte aardbeving gevoeld was.
Vanmorgen de dag om 8 uur begonnen met….doe eens gek een massage voor Marei en mezelf. Marei een massage met warme houten stokjes die ze over je heen rollen, ze was ervan in slaap gevallen dus het was lekker ontspannen. Nu is dat slapen van Marei niet zo heel bijzonder want dat doet ze hier heel makkelijk en vaak, waarschijnlijk droomt ze dan lekker van haar vriendje ;) die ze (begrijpelijk) mist. Ikzelf een massage waarbij ze continu olie druppelen tussen je ogen op je voorhoofd, de olie wordt af en toe over je haren uitgesmeerd waardoor deze spekvet zijn. Gelukkig gaat er op het eind een maskertje in mijn haard zodat de olie er na het wassen uit is. Leuk om meegemaakt te hebben maar doe mij maar een gewone massage.
Na het heerlijke ontbijt met wentelteefjes, vers sap, vers fruit, bacon en ei zijn JP en ik even gaan zitten wat we de komende dagen willen gaan doen. Vandaag gaan we naar een ceremonie kijken, het is een feestdag, dat zien we al aan het aantal families die vroeg in de ochtend al op het strand aan het offeren zijn. De tempel in onze tuin wordt ook druk bezocht en voorzien van vele bakjes met bloemen, sigaretten,wierook en koekjes. De dames zien er prachtig uit in kanten blouse, sarong en sjaal om hun middel, de jongens en mannen zijn in het wit gekleed met band om hun hoofd.
Eerst gaan we nog even lekker bij het zwembad cappuccino drinken en wat lezen, zonnen en zwemmen. Om 12 uur gaan we met Made onze chauffeur op weg naar het dorpje. Echter daar aangekomen blijkt het nog even te duren voor de ceremonie begint. We besluiten eerst naar surfbeach te gaan. Daar aangekomen blijkt het een leuke sfeer, op een plein bij het strand staan allemaal leuke kraampjes met armbandjes sarongs en eten en drinken. Monique slaat als eerste haar slag en daarna gaan we samen nog een keer langs de tentjes, we sponsoren de plaatselijke kraampjes weer behoorlijk. We kunnen bijna een container bestellen zoveel leuke betaalbaren hebbedingen hebben ze hier. We kopen een groene kokosnoot waaruit we vers kokoswater drinken uit een rietje, doet het leuk op de foto's en blijkt ook nog lekker …en gezond. De golven zijn hoog er zijn vele wave surfers, we smeren ons goed in en liggen even op het strand je bent hier namelijk snel verbrand. Hierna eten we spicey maïskolf van de grill, overheerlijk en weer heel wat porties saté bij een stalletje. Ben blij dat we dat toch durven want ze zijn echt overal heerlijk, die geur al jammie.
Hierna naar de ceremonie maar die blijkt helaas al afgelopen te zijn, dan maar lekker naar de villa. De kokkin maakt lekker club sandwiches voor ons en later op de middag koffie thee milkshake en icecoffee, alles is heerlijk. Tijdens het douchen van Thomas geschrokken, met veel geraas en herrie bleek er een grote tak van de palmboom naar beneden te komen, wat een ding zeg!
Nu gaat de gong en ga ik naar het heerlijk geurende eten toe. Na het eten gaan we weer naar de KuDeTa loungeclub om wat te drinken.
Tot morgen en hoop dat het weer bij jullie wat beter gaat worden.

• 25 Juli 2015 - 13:41

Elles:

Wij zitten hier in regen en wind.....

• 26 Juli 2015 - 18:36

Nicolette:

Zo wat heerlijk toch al die goede verzorging en lekkere eten! Ben benieuwd wat jullie allemaal voor leuke dingen gekocht hebben. Hier mis je niet veel aan het weer. Gisteren heftige storm. Vandaag begon mooi maar nu weer regen. Neem maar wat mooi weer voor ons mee. Slaap lekkerrrr. Groetjes Nicolette ; )