USATrip Yosemite Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu USATrip Yosemite Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

USATrip Yosemite Park

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

21 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

8 augustus
Heerlijk geslapen en weer op tijd uit de veren, eerst ontbeten en vervolgens richtig park gegaan waar we voor 80 dollar gelijk een kaart voor alle parken gekocht hebben. Het park is echt prachtig om te zien. Vanaf de parkeerplaats zijn we met de shuttlebus naar de visitors building gegaan waar we informative hebben gevraagd. Daarna nog even koffie gedronken en foto’s gemaakt van de eekhoorn die daar in enorme aantallen lopen. De shuttelbus bracht ons naar punt 16, het begin van de wandeling naar de watervallen. Het was erg droog en warm in het park waardoor er veel zand stoof, het rook heerlijk naar dennegeuren je hoorde al snel de watervallen. Het eerste gedeelte gaat stijl omhoog (alsof ik de Alpe weer aan het beklimmen was!) na een behoorlijke trip kom je bij de brug waarvan je omhoog de waterval kan zien hier blijven veel mensen hangen op de rotsen om uit te rusten en naar de eekhoorns te kijken. We zijn nog een stuk verder gegaan over een pad met veel stenen en trappen die ongelijke treden hebben gemaakt van stenen. Het pad is best small voor heen en weer lopende mensen dus je moet best uitkijken dat je niet uitglijdt. Hierna een stuk nog stijler omhoog vlak bij de waterval die met een kletterend geluid op de rotsen terecht komt, terwijl het in de zomer maar een kleine waterval is in verband met de droogte, de meren lagen al droog. Hier ben ik afgehaakt maar is Thomas met Annefleur, Lillianne en Marei doorgegaan steeds steiler en smaller werd het maar het uitzicht moet geweldig geweest zijn, lili heeft kleine goudkleurige steentjes gevonden in het water, zou het echt zijn?????
Hierna zouden we een wandeling met een ranger maken waarbij ze zou vertellen over beren, de wandeling zou anderhalf uur duren. Echter na een uur waren we 15 meter verder en bleef ze maar praten over de afvalbakken die voor beren afgesloten konden worden, vreselijk langdradig, wij wilden beren zien, er waren jongens die twee beren hadden gezien deze dag, helaas is dat bij ons niet gelukt. We zijn om vier uur uit de groep gestapt, niks gezien, veel gehoord. Hierna naar het hotel om nog een was te doen, de meisjes hebben gezwommen in het zwembad en in de rivier achter het hotel, hier bleek ook nog een waterslang te zitten, getver ik zou er gelijk uit gaan maar de meiden zijn gebleven. Volgens de meiden van Monique en JP hadden wij vanmorgen op weg naar Yosemite een slang doodgereden, wij hebben niets gezien gehoord of gevoeld.
Gegeten en rond 12 uur naar bed, morgen naar Death Valley, een tocht van ongeveer 6 uur rijden, maar misschien eerst nog het park door rijden op naar het hoogste punt.