USA Trip San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu USA Trip San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

USA Trip San Fransisco

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

21 Augustus 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

5 augustus
De volgende ochtend hoorden we dat ze ons in een ander vergelijkbaar hotel konden zetten, geen optie dus want daar schiet je niets mee op. Of je konden in een ander hotel maar dan moesten we gezamenlijk weer 900 dollar extra betalen voor drie nachten, ook geen optie dus, we hebben maar besloten te blijven zitten, je komt in het hotel en bent weer weg. Na het ontbijt zijn we met de taxi naar de pier gegaan waar JP met zijn gezin naar Alcatraz gingen (onze booking was mislukt), wij zijn gaan kijken bij de opbouw van de Louis Vuiton Cup zeilen. wat blijkbaar een enorme happening is. Het was trouwens erg koud en we hebben voor ieder maar 1 lange broek bij ons want het zou overall zeer warm zijn. Daarna naar Fishermans warff gegaan om de zeeleeuwen te bekijken en de winkeltjes bij Pier39. Vervolgens het aquarium ingegaan waar je kan zien welke beesten in de ocean bij SF voorkomen, erg leuk om te zien. Gegeten en daarna gaan lopen naar Lombard street, via ruim 200 traptreden, met allemaal mooie planten en bloemen waar we langs liepen kwamen we boven aan waar je een geweldig uitzicht had over de ocean en het eiland Alcatraz. Vervolgens gaan lopen over de prachtige heuvels van San Francisco met de leuke huisjes in (nagemaakte) Victoriaanse stijl , om vervolgens te genieten van het uitzicht op de meest kronkeligste straat van de wereld aan Lombard street genaamd Crookedest Lombard street, in elke bocht liggen prachtige bloemperken, de straat is zo stijl dat de auto’s alleen naar beneden mogen rijden. Na een stijgingspercentage van 27% gelopen te hebben konden we weer van prachtige uitzichten genieten. Boven aangekomen wilden we de cable car naar beneden nemen maar helaas, de wachtrijen zijn te lang. Daarna het hele stuk naar beneden gelopen en nog even heerlijk gewinkeld, Abercrombie en Hollister zijn weer een stuk rijker geworden, wij armer maar wel leuke kleren gescoord. Lekker gegeten en rond 10 uur naar bed.

6 augustus
Vanmorgen weer vroeg uit te veren, we zijn heel moe maar toch worden we om kwart voor 7 al weer wakker. Weer gekeken voor de cable car maar helaas weer lange wachttijden, dus maar weer naar de Abercrombie, conversewinkel en ga maar door, de meiden vinden het fantastisch. Omdat we vandaag 20 jaar getrouwd zijn getrakteerd op cheesecake bij de Cheesecake Factory op de 8e verdieping bij Macy’s, wat een enorme kaart met taarten en lekker eten hebben ze daar. En echt Amerikaans, met zijn tween kreeg je zo’n stuk taart nog niet op maar wel lekker. Na al dat eten maar weer wat calorieen verbranden en een eind gaan lopen via vele straten , langs gebieden met zwervers, de kinderen kijken hun ogen uit naar deze drugs verslaafde mensen, er schijnen 8.000 daklozen in San Francisco te zijn, het ziet er vreselijk uit. Thomas gaf een sigaar aan een zwerver en deze was heel blij. Het schijnt dat mensen in restaurants doggybags vragen en aan de zwervers geven. Beter zo dan geld want dat hebben we ook gezien, snel nadat de zwerver geld had gekregen liep hij naar een ander waar hij het geld wisselde voor een zakje wiet of drugs, zo gaat dat dus. Na een lange tocht kwamen we bij Aloma square waar de huisjes genoemd Painted Lady staan, 6 leuke huizen in Victoriaanse stijl in leuke pastel kleuren, daarna weer een stuk gelopen naar het Golden gate park, een prachtig groot park met veel groen en heerlijk geurende planten. We hadden geen benen meer over dus maar de taxi gepakt naar Union square waar ons hotel vlakbij is. Wat een rit, naar beneden dalen van de hoge heuvels, ik begrijp dat deze wegen vaak voor spectaculaire films gebruikt worden.
Gegeten in een winkelcentrum en daarna weer naar de Abercrombie nu voor de meiden van Monique. Daarna even nagels lakken bij de meisjes, kleding weer in koffers en nog even “toneel op straat” kijken om vervolgens om 11 uur naar bed te gaan.

7 augustus
Ontbijten en weg, dachten we….de mannen zouden de huurauto’s gaan halen en waren al snel weer terug, wachttijd 1 uur. We besloten naar het winkelcentrum te lopen om koffie te drinken en daarna de auto te halen. Helaas twee uur wachttijd deze keer de mannen waren behoorlijk pissig, de auto was wel heel mooi en groot, echt Amerikaans dus een Chrysler town & country, met alles erop en eraan de meiden hebben allemaal een eigen stoel die je liggend kan maken, een eigen tv,tje en enorm veel bagageruimte. Tip ga heel vroeg zodat je nog wat aan je dag hebt, of hou er rekening mee laat de mannen in de rij staan en ga zelf nog even shoppen gedurende anderhalf uur. Uiteindelijk konden we pas om half 2 vertrekken. Eerst nog even over de Golden Gate Bridge gereden en bij de uitkijkpost gekeken, San Francisco is prachtig! Vervolgens de file in door de navigatie wel leuk een stuk binnendoor gereden, leuke Amerikaanse huizen gezien en veel verschillende natuur, groen, mooie bomen maar ook droog en dor, laag en heuvels werkelijk alles. En natuurlijk enorme trucks, echt indrukwekkend. Om 18.00 uur kwamen we bij onze nieuwe stek, de Yosemite View Lodge, vlak bij de ingang van het park. Snel nog wat gallons water meegepakt en wat koek en chips voor het hotel. De Yosemite View Lodge is een complex van meerdere gebouwen waar de hotelkamers gevestigd zijn, er is een laundry waar de wasmachines maar een half uur over een programma doen, echt schoon is het niet maar ja het is weer fris en het is echt nodig om na een week even wat ondergoed en bovenkleding te kunnen wassen, de drogers doen er rond de 45 minuten over dus dat valt reuse mee. In het restaurant maar pizza’s besteld en daarna naar de kamer. Toen ik even op het balkon van de kamer van Thomas en Fleur stond te kijken (we hebben bijna overal twee kamers moeten nemen voor 4 personen omdat we met vijf zijn!) zag ik beneden in de tuin beesten lopen die ik niet thuis kon brengen, Lili en Marei erbij geroepen, en volgens Lili waren het raccoons (wasberen), ze zei dat deze dieren heel brutaal zijn en overal komen. Omdat we op de tweede verdieping zaten dacht ik dat dat niet zou kunnen, maar besloot toch nog even van mijn kamer naar de kamer van Thomas en Fleur te lopen, tot mijn schrik stond de balkondeur open en stond de raccoon op het punt naar binnen te gaan, zo snel als ik kon heb ik de deur dicht gedaan (Fleur sliep al en sliep gewoon door). Gelukkig is het beest niet naar binnen gekomen maar hij heeft nog een tijdje op het balkon gestaan en is toen verder naar boven geklommen, een tijdje daarna kwam er zelfs nog een jonge raccoon op het balkon. Stel je voor als het beest binnen was gekomen dan hadden Fleur en Pheline zich toch echt een ongeluk geschrokken,. Tip, ben je aan het logeren op het park zorg dat je ramen dicht zijn!