Dag 12 van Gyanmar naar Pemuteran - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu Dag 12 van Gyanmar naar Pemuteran - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van detompies en de lardies - WaarBenJij.nu

Dag 12 van Gyanmar naar Pemuteran

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg detompies en de lardies

22 Juli 2015 | Indonesië, Pemuteran

Vanmorgen de dag begonnen om 7 uur met een duik in het zwembad, wow ik had hier nog niet gezwommen maar wat een heerlijk water zeg, die temperatuur! en het bad is 10 x 5 dus voldoende ruimte om te zwemmen.
By the way: jullie denken misschien wel wat schrijft ze uitgebreid maar het is voor ons ook een naslagwerk, altijd leuk om te lezen later. De foto's komen er nog bij!!
Daarna volgt er voor monique en mij weer een heerlijke massage met geurende olie, dit is zo genieten! Als we terugkomen staat het ontbijt weer klaar, dit leven went snel hoor. Nog even chillen, inpakken en klokslag 11 uur worden we door het hele team uitgezwaaid, wat zijn de mensen toch enorm aardig.
Mabe, de chauffeur zal ons binnendoor naar Pemuteran rijden, de tocht zal totaal 6 uur duren en dan rijdt hij terug over de snelweg, dit alles kost inclusief benzine, bus en chauffeur 70 euro, onvoorstelbaar toch als we met 5 personen naar schiphol gebracht worden zijn we al 70 euro kwijt.
Onderweg eerst gestopt bij een lokale shop om een leuk Balinees parapluutje te kopen, hm echter bij aankomst in het hotel past het niet in de koffer, kijken dus maar of het mee kan.
Daarna op naar de lokale markt, zonder toeristen. Haha wat zien we tot onze verbazing, kisten vol met gekleurde kuikens, knalroze paars geel oranje, niet normaal het zijn huisdieren vandaar de kleur. We maken prachtige foto's van oude vrouwtjes die fruit verkopen en van de manden met kruiden en fruit. Geweldig zo'n markt, we kopen hele kleine eenhapsbanaantjes en klengken een soort lychees en we proeven pindakoeken, heerlijk.
Daarna doorgereden langs een prachtige route, we stoppen soms om een foto te maken. Onderweg zien we twee keer een crematieceremonie. We rijden de bergen in langs zeer stijlen wegen met enorme haarspeldbochten, in Oostenrijk zoiets nog nooit gezien, wat zou Thomas hier graag fietsen, het zou alleen onverantwoord zijn met het verkeer, het blijft elke keer net goed gaan, het is ook bijzonder om te zien dat er ondanks de hectiek en het op een haar na elkaar raken totaal geen irritatie is.
Onderweg zien we een plek met allemaal apen, zo leuk de meiden geven ze banaantjes en maïs, we filmen en hebben lol om de apen die met elkaar spelen en luizen pikken. Wij wagen het op saté van het stalletje en jeetje wat enorm lekker, een portie met 10 stokjes (wel klein) kost maar 1,70 we nemen portie na portie zooooo lekker mals vlees. We rijden weer langs de prachtige velden vol met knaloranje Afrikaantjes, blauwe hortensia's (wat een gaaf gezicht bossen vol hortensia's achterop scooters) velden tomaten, prei en kook, de rijstvelden zie je hier niet maar nu dus deze prachtige dingen. We rijden langs een kratermeer (super toeristisch) en maken foto's bij de tweelingmeren, ook prachtig van bovenaf gezien. De dorpjes blijven leuk en je blijft je ogen uitkijken naar wat de mensen allemaal op hun hoofd dragen, misschien heb ik het al gezegd maar ze dragen 50 kilo op hun hoofd Putu maakte vandeweek het grapje dat ze daarom zo klein zijn, haha Monique is zelfs groot, daar maken we dan ook regelmatig foto's van. We stoppen onderweg weer om wat te eten en zitten buiten aan een soort barretje met uitzicht naar beneden, in de verte zien we de zee. We rijden door en zijn er om 5 uur. We hebben twee gave huizen met buitenbedden en binnen prachtige klamboe's en buitendouches, Gaaf hoor als je staat de douchen onder de sterrenhemel en er komt hier werkelijk kokend water uit de douche met een krachtige straal ! heerlijk. Het ligt prachtig aan zee, we eten op het strand met gezellige verlichting en het ruizen van de zee op de achtergrond. Weer lekker gegeten, voor een prikkie. Morgen naar Menjanang eiland om te snorkelen. Tot later

• 22 Juli 2015 - 08:16

Nicolette:

Zo ik ben weer terug. Helaas vroeg wakker omdat Jouke niet meer kon slapen. Net jullie reisverhaal gelezen. Zal wel weer wennen zijn straks als jullie thuis zijn en je niet meer elke dag een heerlijke massage krijgt ; ) geniet er maar van. Veel plezier nog met snorkelen. Hoop dat jullie veel mooie vissen en onder water leven zullen zien. Groetjes aan allemaal. Daaaaagg!

• 22 Juli 2015 - 08:54

Annemarie:

Weer een mooie dag gehad en beleefd zo te lezen, leuk!!!

• 22 Juli 2015 - 11:19

Jelle:

Alleen een diepe zucht... Lekker blijven genieten!